Awareness of middle school students about biological security in Dhi Qar governorate.
Abstract
In order to achieve what this research aims at, the researcher prepared a scale to reveal the level of awareness of the areas of biological security (health security, environmental security and food security) among middle school students in day schools in the center of Dhi Qar Governorate, which numbered (8) schools, and the number of schools reached The responsive students are (390), and after correcting the scale, the researcher found that the arithmetic mean of the students is (265) greater than the hypothetical mean (192), and this means that there is no statistically significant difference, and thus the students have awareness of biological security, and the researcher concluded that the students of the stage The middle school (boys and girls) have awareness of biological security as a result of the absence of a statistically significant difference when comparing the hypothetical mean with the arithmetic mean.
References
• تيغزة ، أمحمد بوزيان( 2012) : التحليل العاملي الاستكشافي والتوكيدي ، مفاهيمهما، ومنهاجيتهما بتوظيف حزمة SPSS وليزرلLISREL ، دار المسيرة ، عمان ، الأردن .
• ذهبية ، محمد ( 2010 ) : علم البيئة ، ط1 ، مكتبة المجتمع العربي للنشر والتوزيع ، عمان ، الأردن .
• زنكنة، سوزان دريد ( 2009 ) : الوعي الصحي ومصادره لدى طلبة كلية التربية ابن الهيثم ، مجلة ديالى ، العدد41 ، العراق0
• الزيود، نادر فهمي، وعليان، هشام عامر (1998): القياس والتقويم في التربية ، دار الفكر ،عمان ، الأردن .
• الشريف، صلاح الدين حسين (1991): الادراك البيئي وعلاقته بالمستوى الثقافي الاسري لدى تلاميذ الصف التاسع، مجلة كلية التربية المجلد(1) ، العدد( 7 )، جامعة أسيوط ، مصر0
• صبحي، عفاف حسين ( 2004) : التربية الغذائية والصحية ، ط1 ، مجموعة النيل العربية للنشر والتوزيع ، القاهرة 0
• فريحات ، حكمت ، والشاعر، عبد المجيد ، والخطيب ، هشام ، والخطيب ، عماد ، وكنعان ، هشام( 200) : مبادئ في الصحة العامة ، ط1 ، دار اليازوري للنشر والتوزيع ، عمان.
• مجيد، سوسن شاكر والزيادات، محمد عواد (2008) : الجودة الشاملة في التعليم دراسات تطبيقية ، دار صفاء للنشر والتوزيع، عمان، الأردن .
• المرسومي ، ليلى يوسف (2019) : الوعي الصحي لدى معلمات الروضة ، مجلة كلية التربية الأساسية ، الجامعة المستنصرية ، العراق0
• نايل، نبيهة السيد (2009): صحه البيئة والطفل، عالم الكتب للنشر والتوزيع ، القاهرة .
• مذكرة إنفوسان الإعلامية (2010) – شبكة الأمن البيولوجي 0
• Hill, B. D. (2011) : Sequential Kaiser-meyer-olkin Procedure as an Alternative for Determining the Number of Factors in Common-factor Analysis: a Monte Carlo Simulation. Oklahoma State University.
• Omoogun , A. C. , Egboyi , E. E. , & Onnoghen , U. N. (2016): From Environmental Awareness to Enviromental Responsibility : Towards a Stewardshiph Curriculum. Journal of Educational Issues , 2(2) ,60 – 72 .
• Norman Likert scales, (2010) : levels of measurement and the ''laws'' ofstatistics,Adv in Health Sci Educ, , 321.
• Hill, B. D. (2011) : Sequential Kaiser-meyer-olkin Procedure as an Alternative for Determining the Number of Factors in Common-factor Analysis: a Monte Carlo Simulation. Oklahoma State University.
الملاحق
Copyright (c) 2021 Al-Qadisiyah Journal For Humanities Sciences
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
1. The Authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted for publication, copyright of the article shall be assigned to Al-Qadisiyah Journal For Humanities scinces (QJHS), University of Al-Qadisiyah as publisher of the journal.
2. Copyright encompasses exclusive rights to reproduce and deliver the article in all form and media, including reprints, photographs, microfilms and any other similar reproductions, as well as translations. The reproduction of any part of this journal, its storage in databases and its transmission by any form or media, such as electronic, electrostatic and mechanical copies, photocopies, recordings, magnetic media, etc. , will be allowed only with a written permission from Al-Qadisiyah Journal of Humanities scinces (QJHS), University of Al-Qadisiyah.
3. Al-Qadisiyah Journal of Humanities scinces (QJHS) , University of Al-Qadisiyah, the Editors and the Advisory International Editorial Board make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in the journal Al-Qadisiyah Journal of Humanities scinces (QJHS), University of Al-Qadisiyah are sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.